Manga review - Are you Alice?

Корицата на мангата
„Ти ли си Алиса…?“ питат всички. Питам и аз. Честно казано, докато четях главите на тази манга се чудех дали въобще „има“ Алиса. Чела съм и други свободни съчинения по „Алиса в Страната на чудесата“ , но това е първото, в което „Алиса“ е момче. (не че няма други – има, но просто аз не съм ги чела). А да…кралицата също е момче….те всички са момчета и всички са bishounen-и. И пак на края мога да уверя всеки, че НЕ е shounen-ai.
Малко история – мангата е правена по известна едноименна CD dorama и сега, през март излиза и psp игра (може и да познаете още по графиката от кого е правена – Idea Factory разбира се). Значи сме на гребена на вълната с най-новата информация, нищо че мангата ми попадна съвсем случайно. Самата история грабва не толкова заради бишитата, колкото заради самата завръзка „the game to kill the white rabbit”. Поне до излязлата 14-та глава въобще даже не става ясно какво е играта, но главния герой упорито се разхожда с малко пистолетче и новината, че с него може да убие само заека и нищо друго. Междувременно тук - таме се прокрадва идеята за някакви убийства, малко кръв и факта, че в Страната на чудесата никога не трябва да се обръщаш назад (която идея, поне според мен, можеха да доразвият още мнооого…ама все пак Т.т ). Имаме си Лудия Шапкар, който повече ми прилича на екранизирана версия на Д‘Артанян  или на Капитан Хук, от колкото на „шапкар“. Разбира се, неговия персонаж особено ме радваше, двамата споделяме обща любов към следобеден черен чай с много захар. Колкото до Червената Кралица….оп…крал, на когото викат упорито кралица…това доста повече ме дразнеше от факта, че Алиса е момче (е, на английски и японски самото име не звучи чак толкова фрапиращо женско, както на български). Трудно ми е да свикна с идеята, че според тази история всички с в „роли“. А и самата кралица упорито си ми прилича на жена, както и Чешърският котарак (който се оказа голям любовник). 
Кралицата е просто неотразима
 Защо да четем тази манга? Ами да, тя си е за женска аудитория. Смесваме фентъзи, бишита, малко кръв, малко драма и много оплетена история – хоп – ето ни мангата. Това е доста плоско обяснение, бих препоръчала да се види все пак. Не е кой знае колко комична (даже никак), нито е свежа, оригинална или каквото и там да определя хитовите заглавия, но си я бива и е добро попадение, за разлика от много други. Казвам „ДА“ и по десетобалната система й давам 7-8 за добра графика и история. За това пък една голяма част от наличните в нета сканове са с ужасно качество!! 
Шапкарят

Има ли Алиса? Или няма да има Алиса, защото „Алиса“ я уби?

Няма коментари:

Публикуване на коментар