Тайяки и Онинеко - пак един ден в Нара ~☆

Днес беше един последните ми почивни дни от зимната ваканция. Беше кратичка от 23-ти до 5-ти, но някои от нас бях всеки ден на работа, а и на 5-ти пак. Но все пак - имам 4 дена почивка, от които два проспах почти болна вкъщи, а през третият си направих една малка разходка из Нара, че е по-наблизо.

   Нара, на 3.01.12 година беше почти "затворена". Явно японците все още почиват, макар че не малко туристически магазини работеха - все пак туристите почиват ;). И така се сдобих с новата си малка играчка - мъничка статуетка на нещо, което те бяха кръстили オニ猫 (oni neko = demon cat) и което аз считам за чисто Бакeнеко. Ако ви се чете за Бакeнеко - моля посетете страницата на wikipedia по въпроса и ще намерите доста интересни факти. Това, което не се вижда добре на снимката е, че на ветрилото е манеки-неко, която също е вид бакенеко ^.^ . Това ме привлече да взема точно това демонче, но имаше и няколко други налични вида. Ако искате да ги видите всичките - ето го сайтът на производителя. (за да разгледате някое демонче кликнете върху картинката му и ще се отвори уголемен размер). Ужасно са сладки (^_−)☆

   И докато се разхождах из Нара попаднах на една от новогодишните бутки с Тайяки - останала самотна и последна за мое огромно щастие. Защото аз ОБОЖАВАМ Тайяки!! Тайякито е ужасно популярна японска сладка...закуска? Сладкишче? Да речем, че е просто нещо "ужасно вкусно". Най-добре мога да го оприлича на гофрета пълна с бобена паста, но ако искате да прочете по-смислено обяснение, нека отново се обърнем към wikipedia и статията за taiyaki. Може и да не ви звучи вкусно, но бобената паста е наистина сладка и вкусна до вманиачаван. Продаваха и с друг много популярен пълнеж - крем custard, който на мен много ми прилича на баварски крем - едно такова бяло и ванилово, гъсто до полуда, сладко колкото бобената паста, но аз въобще не го харесах. Чух, че ги правели и с шоколад, но някак си, в Нара дори по фестивала нямаше шоколадови. Както и да е. Опитах се да ви покажа как изглежда бобената паста, но се опасявам, че снимката не стана...а аз изядох тайякито преди да се усетя, че снимката е лоша XD Съжалявам, беше вкусно...
Дойдете ли в Япония се надявам да хванете някой фестивал и да опитате тайяки - евтино е - 150円 за парченце. Иначе и другите фестивални лакомства си ги бива. Спомням си - банан полят с шоколад, поръсен с шоколадови пръчици и към него прикрепени малки шоколадови бисквитки. Всичко това леко охладено да се стегне шоколада @.@ Беше прекалено вкусно, за да не го изям на мига. А после японците не знаели какво е сладко?! Глупости, опитайте мочи - после никога няма да забравите що за вкусотия е мочито ;)
И така~ Скоро ще ви покажа и малката циркониева Чихуахуа, която си купих за телефона. Изглежда са доста популярни, а аз харесвам да се водя по модата на японките - разбират си от работата момичетата ;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар